Część druga 20 wskazówek dla pacjentów
Są na świecie szpitale, gdzie błędy i incydenty się nie zdarzają.
Naprawdę?
Niestety nie.
Nie ma na świecie placówki medycznej, w której nie dochodziłoby do błędów, powikłań, incydentów, często wynikających ze źle funkcjonujących procesów lub po prostu ze zbiegów okoliczności. Czy w związku z tym my, pacjenci, możemy mieć wpływ na zmniejszenie ryzyka, że incydent dotknie akurat nas?
Tak!
Co możemy z tym zrobić?
Aby zmniejszyć ryzyko incydentów, które mogą wpłynąć na nasze zdrowie warto posiadać choćby podstawową wiedzę na ten temat. Przeczytaj na poniższych planszach 20 wskazówek dla pacjentów część 2 jak zapobiec błędom medycznym. Koniecznie zerknij na część 1 tego wpisu.
Placówki medyczne w Twojej okolicy
Czy uważasz, że placówka w której się leczysz boryka się z błędami medycznymi? Jeśli odpowiedź brzmi tak, to wiedz, że Ty jako pacjent też możesz mieć wpływ na to, żeby poprawić jej funkcjonowanie. W końcu obie strony dążą do tego, aby proces leczenia i usług medycznych był na najwyższym poziomie. Zatem od czego zacząć?
Przekaż osobom zarządzającym swoje uwagi i spostrzeżenia. Bądź czujnym pacjentem i zwracaj uwagę na nieprawidłowości. Każdą placówkę, która chciałaby poprawić swoją sytuację zachęcamy na początek do wypełnienia ankiety na naszej stronie, która przybliży do właściwej oceny sytuacji. Z MediMentors zbudujesz porządny system zarządzania jakością, ponieważ kierujemy się misją zachowania wysokiej jakości usług medycznych i bezpieczeństwa pacjentów w placówkach medycznych.
Aby pozostać z naszymi działaniami na bieżąco, odwiedź nasz profil na Linkedin.
Co oferujemy w ramach naszych usług?
W MediMentors oferujemy szeroki wachlarz usług w zakresie kompleksowego zarządzania klinicznego. Naszym celem jest wspieranie placówek medycznych w budowaniu i doskonaleniu systemów zapewniających wysoką jakość usług medycznych i bezpieczeństwo pacjentów. Aby opieka zdrowotna w Polsce była najwyższej jakości, dążymy właśnie do usprawniania niedziałających obszarów.
Zapraszamy do współpracy placówki medyczne, które chcą:
- Zapewnić swoim pacjentom najwyższą jakość usług medycznych
- Zwiększyć bezpieczeństwo pacjentów
- Efektywnie wykorzystywać zasoby finansowe
- Zbudować silny zespół zaangażowanych profesjonalistów
- Stać się liderem w dziedzinie jakości klinicznej