Jak to jest? Kto idzie do pacjenta po zgodę?
Na potrzeby omówienia tego zagadnienia przybliżymy fikcyjną sytuację:
Chirurgiczna poradnia przyszpitalna w szpitalu w Poznaniu:
- Pacjent zgłasza się ze skierowaniem na cholecystektomię do chirurga A. Lekarz przedstawia możliwości leczenia, omawia z pacjentem ryzyko powikłań, wyznacza termin na sierpień.
- W sierpniu pacjent zgłasza się do oddziału chirurgii. Chirurg A już tam nie pracuje. Do pacjenta podchodzi chirurg B, podaje zgodę do podpisania.
Zatem co zrobić w tej konkretnej sytuacji?
Podpisywane zgody – kto bierze za nie odpowiedzialność? Kto idzie do pacjenta po zgodę?
Kto pobiera zgody?
Sprawdzałeś kiedyś kto w Twojej placówce pobiera od pacjentów zgody na zabiegi?
Lekarze? Świetnie! A którzy?
Kto idzie do pacjenta po zgodę? Czy zgodę pobiera lekarz w poradni, czy lekarz dyżurny, czy lekarz wykonujący zabieg? Masz wątpliwość? Warto to sprawdzić. Przyjrzyjmy się na poniższych planszach jak to wygląda zgodnie z procedurami, które powinny być wdrożone w system zarządzania Twojej placówki medycznej.
Teoria w praktyce
Czy pacjenci i personel Twojej placówki medycznej znają procedury pobierania zgód? Jeśli odpowiedź brzmi nie, to wiedz, że w prosty sposób możesz to zmienić. Zatem od czego zacząć? Jak poprawić funkcjonowanie placówki?
Każdą placówkę, która chciałaby poprawić swoją sytuację zachęcamy na początek do wypełnienia ankiety na naszej stronie, która przybliży do właściwej oceny sytuacji. Z MediMentors zbudujesz porządny system zarządzania jakością, ponieważ kierujemy się misją zachowania wysokiej jakości usług medycznych i bezpieczeństwa pacjentów w placówkach medycznych.
Aby pozostać z naszymi działaniami na bieżąco, odwiedź nasz profil na Linkedin.
Co oferujemy w ramach naszych usług?
W MediMentors oferujemy szeroki wachlarz usług w zakresie kompleksowego zarządzania klinicznego. Naszym celem jest wspieranie placówek medycznych w budowaniu i doskonaleniu systemów zapewniających wysoką jakość usług medycznych i bezpieczeństwo pacjentów. Aby opieka zdrowotna w Polsce była najwyższej jakości, dążymy właśnie do usprawniania niedziałających obszarów.
Zapraszamy do współpracy placówki medyczne, które chcą:
- Zapewnić swoim pacjentom najwyższą jakość usług medycznych
- Zwiększyć bezpieczeństwo pacjentów
- Efektywnie wykorzystywać zasoby finansowe
- Zbudować silny zespół zaangażowanych profesjonalistów
- Stać się liderem w dziedzinie jakości klinicznej