Część druga leczenie pacjentów z bólem
Osiem i pół miliona ludzi. Dużo, prawda?
Tyle osób dorosłych cierpi w Polsce z powodu bólu przewlekłego. Problem narasta wraz z wiekiem. Aż 55% osób dorosłych cierpi codziennie z powodu bólu. Z myślą o tych pacjentach powstał standard organizacyjny leczenia bólu w warunkach ambulatoryjnych.
Dlaczego ambulatoryjnych? Większość z tych pacjentów nie trafiała do szpitala i nie otrzymywała właściwej pomocy. Celem publikacji rozporządzenia Ministra Zdrowia jest udzielenie pomocy jak największej liczbie pacjentów na jak najniższym poziomie systemu opieki zdrowotnej.
O 4 elementach leczenia bólu czytamy w standardzie organizacyjnym leczenia bólu u pacjentów w warunkach ambulatoryjnych, ogłoszonym przez Ministra Zdrowia. O pierwszym, ocenie bólu, pisałam w poprzednim wpisie na blogu Leczenie pacjentów z bólem część 1. Jakie są pozostałe? Co jeszcze musisz zrobić, aby dostosować swoją placówkę do wymogów?
Rozporządzenie Ministra Zdrowia
Zatem w jaki sposób dostosować się do wymogów rozporządzenia Ministra Zdrowia? Jak wygląda standard organizacyjny leczenia bólu w warunkach ambulatoryjnych? O czym warto pamiętać, co przygotować przeczytasz na poniższych planszach – jak leczyć pacjentów z bólem część 2.
Standard organizacyjny
Czy uważasz, że Twoja placówka medyczna nie ma standardu organizacyjnego leczenia bólu w warunkach ambulatoryjnych? Jeśli odpowiedź brzmi tak, to wiedz, że w prosty sposób możesz to zmienić. Zatem od czego zacząć? Jak zacząć leczyć pacjentów z bólem wg. rozporządzenia Ministra Zdrowia?
Każdą placówkę, która chciałaby poprawić swoją sytuację zachęcamy na początek do wypełnienia ankiety na naszej stronie, która przybliży do właściwej oceny sytuacji. Z MediMentors zbudujesz porządny system zarządzania jakością, ponieważ kierujemy się misją zachowania wysokiej jakości usług medycznych i bezpieczeństwa pacjentów w placówkach medycznych.
Aby pozostać z naszymi działaniami na bieżąco, odwiedź nasz profil na Linkedin.
Co oferujemy w ramach naszych usług?
W MediMentors oferujemy szeroki wachlarz usług w zakresie kompleksowego zarządzania klinicznego. Naszym celem jest wspieranie placówek medycznych w budowaniu i doskonaleniu systemów zapewniających wysoką jakość usług medycznych i bezpieczeństwo pacjentów. Aby opieka zdrowotna w Polsce była najwyższej jakości, dążymy właśnie do usprawniania niedziałających obszarów.
Zapraszamy do współpracy placówki medyczne, które chcą:
- Zapewnić swoim pacjentom najwyższą jakość usług medycznych
- Zwiększyć bezpieczeństwo pacjentów
- Efektywnie wykorzystywać zasoby finansowe
- Zbudować silny zespół zaangażowanych profesjonalistów
- Stać się liderem w dziedzinie jakości klinicznej