Podsumowanie i porównanie definicji
Niezgodność, zdarzenie niepożądane, zdarzenie medyczne, błąd medyczny, błąd lekarski. Dlaczego ułożyłam je w takiej kolejności?
Wiele nowych/starych pojęć pojawiło się w przestrzeni publicznej przy okazji prac nad ustawą o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, nowelizacji ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz prac nad wytycznymi dotyczącymi przerywania ciąży.
Powaga sytuacji, w których mamy do czynienia z wymienionymi pojęciami, wymaga precyzyjności. Nauczmy się rozróżniać wymienione sformułowania. Tym razem podsumujemy i porównamy wszystkie definicje z ostatnich wpisów.
Wiedza to potęga
Definicje, które do tej pory były omawiane to: zdarzenia niepożądane, zdarzenia medyczne, błąd medyczny, błąd lekarski, niezgodność. Zatem zapoznaj się z porównaniem wszystkich do tej pory omawianych definicji na podsumowaniu na poniższych planszach.
Teoria w praktyce
Czy wszystkie omówione definicje są zrozumiałe dla pracowników w Twojej placówce medycznej? Jeśli odpowiedź brzmi nie, to wiedz, że w prosty sposób możesz to zmienić. Zatem od czego zacząć? Jak szkolić personel, aby rozumiał wszystkie procedury?
Każdą placówkę, która chciałaby poprawić swoją sytuację zachęcamy na początek do wypełnienia ankiety na naszej stronie, która przybliży do właściwej oceny sytuacji. Z MediMentors zbudujesz porządny system zarządzania jakością, ponieważ kierujemy się misją zachowania wysokiej jakości usług medycznych i bezpieczeństwa pacjentów w placówkach medycznych.
Aby pozostać z naszymi działaniami na bieżąco, odwiedź nasz profil na Linkedin.
Co oferujemy w ramach naszych usług?
W MediMentors oferujemy szeroki wachlarz usług w zakresie kompleksowego zarządzania klinicznego. Naszym celem jest wspieranie placówek medycznych w budowaniu i doskonaleniu systemów zapewniających wysoką jakość usług medycznych i bezpieczeństwo pacjentów. Aby opieka zdrowotna w Polsce była najwyższej jakości, dążymy właśnie do usprawniania niedziałających obszarów.
Zapraszamy do współpracy placówki medyczne, które chcą:
- Zapewnić swoim pacjentom najwyższą jakość usług medycznych
- Zwiększyć bezpieczeństwo pacjentów
- Efektywnie wykorzystywać zasoby finansowe
- Zbudować silny zespół zaangażowanych profesjonalistów
- Stać się liderem w dziedzinie jakości klinicznej