Oznaczanie miejsca operowanego – rysujemy na pacjencie?
Błędy zdarzają się każdemu. Nie ma lekarza, który nie popełniłby błędu, nie ma placówki, w której nie popełniliby błędu.
- Tylko w okresie trwającym od kwietnia do września 2013 roku w Anglii odnotowano 37 przypadków zoperowania nie tego organu, co trzeba: np. amputowanie zdrowego palca, zoperowano serce niewłaściwej pacjentce.
- W 2012 roku w Lublinie 38 letniemu pacjentowi zoperowano przegrodę nosową, zamiast migdałki.
- Na początku 2023 w Siedlcach 24 letniemu pacjentowi zoperowano kolano, zamiast stawu skokowego.
Przezorność
Siedzisz w swoim gabinecie dyrektora szpitala i spokojnie piszesz maila. Nagle wpada ordynator chirurgii:
„Mamy problem, zoperowaliśmy nie tego pacjenta…”.
Jakie spotkania czekają Ciebie i cały zaangażowany personel? Z rodziną, prokuratorem, rzecznikiem odpowiedzialności zawodowej, adwokatem, sędzią, ubezpieczycielem…? Przez ile lat będziecie chodzić do prokuratury, sądu…?
Prawidłowe oznaczenie miejsca operowanego może ustrzec Was przed tymi problemami. Rysowanie po pacjencie jest jedną z blokad, chroniących przed nieprawidłową identyfikacją pacjenta i miejsca operowanego. Przyjrzyjmy się na poniższych planszach jak możesz zastosować tę ochronę przed pomyłką w Twoim szpitalu.
Teoria w praktyce
Czy personel Twojej placówki medycznej zna wszystkie przedoperacyjne procedury? Jeśli odpowiedź brzmi nie, to wiedz, że w prosty sposób możesz to zmienić. Zatem od czego zacząć? Jak poprawić funkcjonowanie placówki?
Każdą placówkę, która chciałaby poprawić swoją sytuację zachęcamy na początek do wypełnienia ankiety na naszej stronie, która przybliży do właściwej oceny sytuacji. Z MediMentors zbudujesz porządny system zarządzania jakością, ponieważ kierujemy się misją zachowania wysokiej jakości usług medycznych i bezpieczeństwa pacjentów w placówkach medycznych.
Aby pozostać z naszymi działaniami na bieżąco, odwiedź nasz profil na Linkedin.
Co oferujemy w ramach naszych usług?
W MediMentors oferujemy szeroki wachlarz usług w zakresie kompleksowego zarządzania klinicznego. Naszym celem jest wspieranie placówek medycznych w budowaniu i doskonaleniu systemów zapewniających wysoką jakość usług medycznych i bezpieczeństwo pacjentów. Aby opieka zdrowotna w Polsce była najwyższej jakości, dążymy właśnie do usprawniania niedziałających obszarów.
Zapraszamy do współpracy placówki medyczne, które chcą:
- Zapewnić swoim pacjentom najwyższą jakość usług medycznych
- Zwiększyć bezpieczeństwo pacjentów
- Efektywnie wykorzystywać zasoby finansowe
- Zbudować silny zespół zaangażowanych profesjonalistów
- Stać się liderem w dziedzinie jakości klinicznej