Zlecenie leku – zlecić, czy zagadać?
Przywołajmy na potrzeby tego wpisu dwie fikcyjne sytuacje, które mogłby mieć miejsce w szpitalu powiatowym.
2.35 w nocy. Pielęgniarka dyżurna z OINKu (Oddziału Intensywnego Nadzoru Kardiologicznego) dzwoni do lekarza dyżurnego, informując, że pacjentowi z czwartego łóżka znów spada ciśnienie. Lekarz zaspanym głosem każe podłączyć Dobutrex w pompie. Pielęgniarka nie ma pewności, czy usłyszała przepływ „trzy zero”, czy „trzynaście zero”. Na pierwszym dyżurze w nowym szpitalu nie chciała ponownie budzić doktora, a współdyżurująca koleżanka dopiero co poszła na chwile odpocząć. Podłącza więc wlew wg swoich najlepszych intencji.
5.45 nad ranem. Do Nocnej i Świątecznej……. policjanci przywożą kobietę, po zatrzymaniu obywatelskim, podczas prowadzenia pod wpływem alkoholu. Przed osadzeniem zatrzymanej w areszcie lekarz musi sprawdzić, czy nie ma do tego przeciwskazań. Jeśli pacjentka ma choroby przewlekłe, może wymagać opieki medycznej. Lekarz mierzy ciśnienie, jest bardzo wysokie. Mówi do pielęgniarki, aby podała Catopril i wraca do swojego pokoju. Pielęgniarka podaje 25mg, bo zazwyczaj tak robi.
Procedury w praktyce
Czy macie poczucie, że zadziałały procesy, zabezpieczające przed nieprawidłowym leczeniem pacjenta? Czy tak to powinno wyglądać? Zapoznaj się jak prawidłowo zlecać leki w różnych sytuacjach.
Teoria w praktyce
Czy procedury zalecania leków są zrozumiałe dla pracowników w Twojej placówce medycznej? Jeśli odpowiedź brzmi nie, to wiedz, że w prosty sposób możesz to zmienić. Zatem od czego zacząć? Jak szkolić personel, aby rozumiał wszystkie procedury?
Każdą placówkę, która chciałaby poprawić swoją sytuację zachęcamy na początek do wypełnienia ankiety na naszej stronie, która przybliży do właściwej oceny sytuacji. Z MediMentors zbudujesz porządny system zarządzania jakością, ponieważ kierujemy się misją zachowania wysokiej jakości usług medycznych i bezpieczeństwa pacjentów w placówkach medycznych.
Aby pozostać z naszymi działaniami na bieżąco, odwiedź nasz profil na Linkedin.
Co oferujemy w ramach naszych usług?
W MediMentors oferujemy szeroki wachlarz usług w zakresie kompleksowego zarządzania klinicznego. Naszym celem jest wspieranie placówek medycznych w budowaniu i doskonaleniu systemów zapewniających wysoką jakość usług medycznych i bezpieczeństwo pacjentów. Aby opieka zdrowotna w Polsce była najwyższej jakości, dążymy właśnie do usprawniania niedziałających obszarów.
Zapraszamy do współpracy placówki medyczne, które chcą:
- Zapewnić swoim pacjentom najwyższą jakość usług medycznych
- Zwiększyć bezpieczeństwo pacjentów
- Efektywnie wykorzystywać zasoby finansowe
- Zbudować silny zespół zaangażowanych profesjonalistów
- Stać się liderem w dziedzinie jakości klinicznej